Klachten

Focus4Care biedt hoogwaardige zorg. Wij stellen continu alles in het werk om onze bewoner naar volle tevredenheid van dienst te kunnen zijn. Desondanks kunt u ergens ontevreden over zijn. In dat geval horen wij graag van u, zodat wij onze professionele dienstverlening kunnen optimaliseren om herhaling van uw klacht te voorkomen. Neem bij een ontevreden gevoel en/of gebeurtenis zo snel mogelijk contact met ons op.


Het klachtenrecht van onze bewoner is een formeel recht. Dat wil zeggen dat u als bewoner uw klacht geldend kunt maken in een vastgestelde procedure. Van deze klachtenregeling kunnen personen gebruik maken die tot onze cliëntenkring behoren en gebruik hebben gemaakt van de dienstverlening van Focus4Care. U kunt zich desgewenst laten bijstaan door een door uzelf gekozen (proces)vertegenwoordiger.

Klachtbemiddelaar:

De klachtbemiddelaar voor Focus4care is:

Dhr. Gideon Brekelmans

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

06-54238601

Wanneer u er niet uit komt met de klachten bemiddelaar Focus4Care dan kunt u wenden tot het NBEC

 

Klachtenprocedure

Als zorgaanbieder/-ondersteuner zijn wij lid van het NBEC en streven wij naar tevreden cliënten. We doen ons uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Als u vindt dat iemand van ons u onjuist heeft bejegend of wij in onze zorg-/dienstverlening tekort schieten, dan willen wij dat graag van u horen.


Wanneer u ontevreden bent of een klacht heeft, kunt u dat op verschillende manieren kenbaar maken. U kunt het bespreken met uw begeleider of zijn/haar leidinggevende of u kunt de klacht schriftelijk indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie zoals hieronder beschreven.
Als u hulp nodig heeft bij hoe te handelen bij een ongewenste gedraging of bij het indienen van een klacht, kunt u ook contact opnemen met de cliëntvertrouwenspersoon. Deze is te bereiken via het e-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via het telefoonnummer: 036-5483146 (op werkdagen bereikbaar van 8:30 tot 17:30 uur).
Het klachtenreglement ligt ter inzage op ons kantoor. Elke klacht wordt persoonlijk en in vertrouwen behandeld.
Het schriftelijk melden van een klacht:


Stap 1:
Stuur een brief met uw klacht naar de klachtencommissie van de NBEC (zie adres onderaan deze pagina), beschrijf in het kort wat er, wanneer is gebeurd. Geef aan welke fouten er zijn gemaakt en door wie. Vermeld uw naam, adres, telefoonnummer en de datum.


Stap 2:
U krijgt een ontvangstbevestiging en informatie over de verdere procedure van de klachtencommissie.


Stap 3:
De klacht wordt door de klachtencommissie wel of niet ontvankelijk verklaard. Bij verdere behandeling eventueel mogelijkheid tot hoor en wederhoor.


Stap 4:
U ontvangt schriftelijk een uitspraak over de klacht.


Postadres:
Klachtencommissie NBEC
Postbus 30070
1303 AB  ALMERE

 

VERTROUWENSPERSOON JEUGDHULP


Oktober 2016


De vertrouwenspersoon Jeugdhulp valt sinds 2015 onder verantwoordelijkheid van gemeenten. Het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ) en zes Zorgbelangorganisaties voeren het onafhankelijke vertrouwenswerk in samenwerking met elkaar uit, in opdracht van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). De vertrouwenspersonen Jeugd van de zorgbelangorganisaties zijn actief in Groningen, Drenthe, Friesland, Gelderland, Noord-Brabant en Zeeland.
De vertrouwenspersonen van het AKJ zijn actief in de provincies Zuid-Holland, Noord- Holland, Flevoland, Utrecht, Overijssel en Limburg.


Waarvoor kun je terecht bij de vertrouwenspersonen?


Vertrouwenspersonen geven informatie als er vragen zijn over rechten en plichten. Zij weten alles over de wetten en regels binnen de zorg voor jeugd. ?


De vertrouwenspersoon helpt bij het bespreekbaar maken van onvrede met de hulpverlener, of ondersteunt bij het indienen van een klacht. ?


Ondersteun jij iemand die met zorg voor jeugd te maken heeft? Weet dan dat vertrouwenspersonen ook jou kunnen ondersteunen en adviseren. Zo sta je een stuk sterker. ?


Ook pakken zij signalen op. Alle vragen en klachten worden anoniem geregistreerd en geanalyseerd. Deze worden besproken met de instellingen en gemeente. Daarbij dringen zij aan op verbetering. ?

Contact

?Heb je te maken met jeugdhulp? Wil je advies, heb je een vraag of een klacht? De vertrouwenspersonen helpen je verder. ?Bel naar het landelijke nummer van het AKJ, 088 555 1000, stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., of vul het contactformulier in op www.akj.nl/contact.

?Als je al contact hebt gehad met een vertrouwenspersoon van Zorgbelang, dan kun je ook direct bellen naar de betreffende zorgbelangorganisatie.

De vertrouwenspersonen zijn onafhankelijk en hebben geheimhoudingsplicht. Deze hulp is gratis. ?